Tilaus- ja toimitusehdot


Voimassa 1.11.2016 alkaen


Verkkokauppa
Patinaputiikki Tmi Jaana Veini (Y-2286742-2, Portaanraitti 1, 31340 Porras, jaana@patinaputiikki.fi, p. 0500517412) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.


Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilaus syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen suositushinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys hinnassa.

Maksaminen ja maksutavat
Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Patinaputiikki.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 020-7535192
Sähköposti: kuluttaja@verifone.fi
www.verifone.fi


HUOM! Mikäli tilaat tuotteen Euroloan laskulla tai osamaksulla, Euroloan lisää automaattisesti omaan laskuunsa laskutuslisän, joka on laskulla maksettaessa 4,95e ja osamaksulla avausmaksu, laskutuslisä 3,95e + vuosikorko. Tämä laskutuslisä näkyy vasta Euroloanin omassa laskussa, ei verkkokaupan tilauksen yhteydessä! Kyse on Euroloanin, erillisen laskutusyrityksen omasta laskutuslisästä, jonka määrään Patinaputiikki ei pysty vaikuttamaan. Tutustu Euroloanin laskutusehtoihin ennen maksun hyväksymistä!


Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä!

Toimitustavat ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Voit valita haluamasi toimitustavan, tai noutaa tilauksesi veloituksetta myymälästämme sen aukioloaikoina osoitteesta Portaanraitti 1, 31340 Porras.


Käytössämme on noutopistepaketti, jonka DB Schenker toimittaa lähimmälle noutopiste R-kioskillesi. Näin takaamme asiakkaillemme laajemmat pakettien noutoajat ja edullisemman toimituksen!


Toimitustapavaihtoehdot ovat:
Noutopistepaketti R-kioskilta, 0-9kg, 5,95€
Noutopistepaketti R-kioskilta, 9-20kg, 9,90€
Kirjelähetys Postin kautta, 50g asti 1,5€
Kirjelähetys Postin kautta, 100g asti 2,20€
Kirjelähetys Postin kautta, 500g asti 5,50€

Pieni postipaketti, (11x36x60 cm), 5,90€
Suuri postipaketti, (37x36x60 cm), 9,90€
Nouto myymälästä, 0€


Kaikki hinnat sisältävät pakkausmateriaalit ja –kulut.
Huomioithan, että käyttämämme pakkausmateriaalit ovat kierrätysmateriaalia; sanomalehteä ja kertaalleen käytettyjä laatikoita. Pakkaamme tuotteesi ekologisesti ja erittäin huolellisesti.


Voit seurata pakettisi kulkua saamallasi lähetystunnuksella osoitteesta http://ng.myschenker.fi/aeseuranta/


Käytämme kierrätysmateriaalia lähetysten pakkaamiseen. Tilauksesi toimitetaan käytetyssä ja mahdollisesti jonkun muun yrityksen kuvilla varustetussa pahvilaatikossa usein sanomalehteen käärittynä. Tuotteet pakataan aina huolellisesti ja laatikon kestävyys tarkastetaan aina ennen pakkaamista.


Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 3-7 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä, mikäli siihen on erillinen tarve. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.


Peruutusoikeus ja palautusehdot
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.


Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen jaana@patinaputiikki.fi, tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista huomattavasti. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.


Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on asianmukaisesti palautettu. Asiakas on vastuussa tuotteesta niin kauan, kunnes Patinaputiikki ottaa tuotteen takaisin haltuunsa.


Palautusosoite:
Patinaputiikki Tmi Jaana Veini
Portaanraitti 1
31340 Porras


Poikkeukset peruutusoikeuteen
Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Peruutusoikeus ei koske hygieniatarvikkeita.


Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 10 euron maksun.


Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiö DB Schenkerille.


Riitojen ratkaisu
Tätä sopimusta ja kauppaa koskevat mahdolliset riitatilanteet, joita ei saada selvitettyä asiakkaan ja Patinaputiikin välillä reilusti ja yhteistyökykyisesti, ratkaistaan Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa.


Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet, ja asiakas voi halutessaan viedä riita-asian ODR-foorumille käsiteltäväksi.
Linkki ODR foorumille: http://ec.europa.eu/odr

Patinaputiikin sähköpostiosoite on jaana@patinaputiikki.fi. Asiakas voi käyttää Patinaputiikin sähköpostiosoitetta ODR-foorumilla, jotta hän saa asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä.