Tilaus- ja toimitusehdot
Voimassa 28.10.2022 alkaen
Verkkokauppa
Patinaputiikki Tmi Jaana Veini (Y-2286742-2, jaana@patinaputiikki.fi, p. 0500517412) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilaus syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen suositushinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys hinnassa.
Maksaminen ja maksutavat
Maksupalvelun tarjoaa Klarna Bank AB.
Klarna Bank AB (publ.):lla on Ruotsin Finanssivalvonnan (Finansinspektionen) myöntämä toimilupa luottolaitosten palveluiden tarjoamiseen.
Klarna Bank AB (publ.)
Sveavägen 46, 111 34 Tukholma
Puhelinnumero : +46 8 120 120 00
Sähköpostiosoite: asiakas@klarna.fi
Yritystunnus Ruotsin yritysrekisterissä 556737-0431
Tutustu huolellisesti Klarna Bank ABn ehtoihin tästä, ennen tilauksesi tekemistä!
Klarnan tarjoamat maksutavat:
- Maksa myöhemmin (Osta ensin, maksa myöhemmin)
- Joustava erämaksu
- Verkkopankki ja korttimaksu
- Pankki- tai luottokorttimaksu
Ostajalla on aina erillinen, Klarnan tarjoama ostajan turva!
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä!
Toimitustavat ja -kulut
- Noutopistepaketti (nouto Schenkerin noutopisteestä, tilavuuspaino 0-7kg)
- Noutopistepaketti (nouto Schenkerin noutopisteestä, tilavuuspaino 7-20kg)
- Nouto Portaasta sovittaessa
Lisäksi asiakkaan käytettävissä ovat seuraavat Postin palvelut:
- Postipaketti (tilavuuspaino 0-5kg)
- Postipaketti (tilavuuspaino 5-15kg)
- Postipaketti (tilavuuspaino 15-25kg)
- Pikkupaketti Postin kautta (max. 35x25x3cm, 2kg)
Kaikki hinnat sisältävät pakkausmateriaalit ja –kulut.
Voit seurata pakettisi kulkua saamallasi lähetystunnuksella osoitteesta https://eschenker.dbschenker.com/app/nges-portal/tracking/schenker-search tai https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/
Käytämme kierrätyspakkauksia lähetysten pakkaamiseen. Tilauksesi toimitetaan käytetyssä ja mahdollisesti jonkun muun yrityksen kuvilla varustetussa pahvilaatikossa usein sanomalehteen käärittynä. Tuotteet pakataan aina huolellisesti ja laatikon kestävyys tarkastetaan aina ennen pakkaamista.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 3-7päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä, mikäli siihen on erillinen tarve. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen jaana@patinaputiikki.fi, tai puhelimitse p. 0500517412. Saat palautusosoitteen ja tarkemmat palautusohjeet yhteydenottosi jälkeen. Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista huomattavasti. Palautuskustannukset ovat AINA asiakkaan vastuulla! Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on asianmukaisesti palautettu. Asiakas on vastuussa tuotteesta niin kauan, kunnes Patinaputiikki ottaa tuotteen takaisin haltuunsa.
Poikkeukset peruutusoikeuteen
Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Peruutusoikeus ei koske hygieniatarvikkeita.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 20 euron maksun.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiö DB Schenkerille tai Postille.
Riitojen ratkaisu
Tätä sopimusta ja kauppaa koskevat mahdolliset riitatilanteet, joita ei saada selvitettyä asiakkaan ja Patinaputiikin välillä reilusti ja yhteistyökykyisesti, ratkaistaan Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa.
Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet, ja asiakas voi halutessaan viedä riita-asian ODR-foorumille käsiteltäväksi.
Linkki ODR foorumille: http://ec.europa.eu/odr
Patinaputiikin sähköpostiosoite on jaana@patinaputiikki.fi. Asiakas voi käyttää Patinaputiikin sähköpostiosoitetta ODR-foorumilla, jotta hän saa asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä.